Main Menu

Tags

https://www.gov.pl/web/laboratoria
  • Drukujemy Å›nieżynki

    Uczniowie klasy IIa kontynuowali w grudniu przygodę z oprogramowaniem Skriware służącym do modelowania przestrzennego, czyli 3D Playground. Wykorzystali jego  funkcje i zaprogramowali trójwymiarowe śnieżynki. Dzieci trenowały zapisywanie swoich projektów i zgłębiały działanie drukarki 3D - efekt końcowy to wydrukowane płatki śniegu, które ozdobiły klasową choinkę.

    Darmowy dostęp do bazy materiałów edukacyjnych na Skriware Academyposiadamy dzięki programowi Laboratoria Przyszłości.

  • Czujnik ruchu w użyciu

    Młodzi instruktorzy z IIa pracowali niedawno z klockami Lego Education Spike i trzeba przyznać otwarcie, że więcej w tym było zabawy niż pracy, a zabawa przez naukę cieszy wszystkich. Tym razem, dzieci zbudowały projekty według instrukcji i zmodyfikowały je według własnych pomysłów; we wszystkich wykorzystały czujniki ruchu, dodając efekty świetlne. Każda grupa zaprogramowała swoje konstrukcje i osobiście sprawdziła ich działanie.

    Na zajęciach wykorzystano pomoce zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

  • Klocki poszÅ‚y w ruch!

    Pamiętacie Dzień Jabłka? Nasi najmłodsi uczniowie obchodzili ten dzień pod koniec września, ale jabłka mają tyle wartości, że śmiało można świętować codziennie! Dzieci z IIa wykorzystały okazję i podczas koła zainteresowań budowały tematyczne konstrukcje przestrzenne z Klocków SkriKit zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości oraz Klocków Korbo otrzymanych dzięki zrealizowanemu projektowi Młodzi, zdolni z pasją. Powstały jabłka 3D, liście, jabłonie, a nawet całe sady.

  • Od projektu do wydruku

    Na ostatnich w tym roku zajęciach koła zainteresowań "Kreatywny technik" uczniowie klasy IA zapoznali się z obsługą szkolnej drukarki 3D. Dzieci same stworzyły trójwymiarowe projekty na platformie Playground 3D, a wszystkie związane były z tematem wakacji. W dniu zajęć wydrukowane zostały dwa przykładowe projekty: promieniste słoneczko autorstwa Nadii i brelok z literą A, jak na klasę A przystało.

  • Programowanie 3D

    Nasi najmłodsi uczniowie rozpoczęli przygodę z oprogramowaniem Skriware służącym do modelowania przestrzennego, czyli 3D Playground. Poznali jego podstawowe funkcje i zbadali możliwości trójwymiarowego programowania - stworzyli w skupieniu unikalne budowle, o których chętnie opowiadali.

    Darmowy dostęp do bazy materiałów edukacyjnych na Skriware Academyposiadamy dzięki programowi Laboratoria Przyszłości.

  • Współpraca na budowie

    Nauka komunikacji i  współpracy w grupie, przewidywanie i planowanie, konstruowanie przestrzenne z ruchomymi elementami, działanie według kodu i tworzenie ograniczone tylko wyobraźnią... a to wszystko na kole zainteresowań "Kreatywny Technik", podczas którego tematem przewodnim dla pierwszoklasistów były krajobrazy i przyroda. Nie trudno dostrzec morze i plażę w kubeczkowych konstrukcjach oraz jeziora, łąki, trawy i drzewa zbudowane z edukacyjnych Klocków Korbo. Realizację wszystkich pomysłów powstrzymał tylko szybko upływający czas.

  • Ozoboty w Ozoblocky

    Nasi mali programiści i technicy z IA kontynuują przygodę z Ozobotami. Tym razem wypróbowali nowopoznaną platformę internetową Ozoblocky.pl, która umożliwia wizualny sposób programowania. Dzieci uczyły się kalibracji robotów, po czym chętnie tworzyły własne programy korzystając z szerokiej gamy bloczków i stosowały interfejs, dzięki któremu wgrywały do Ozobotów ułożone komendy. Wielką satysfakcję i radość sprawiały Ozoboty poruszające się i świecące według autorskich programów. Nie zawsze cały proces szedł zgodnie z planem, więc był to nie tylko śmieszny pokaz "tańczących" Ozobotów, ale też poważna lekcja cierpliwości i dokładności.

  • Rysujemy trasy dla Ozobotów

    Uczestnicy koła "Kreatywny technik" tym razem stworzyli własne trasy dla szkolnych Ozobotów - to trudne zadanie, bo roboty są bardzo wymagające, jeśli chodzi o poprawność narysowanej trasy i dokładność rysowania kolorowych kodów. Sam proces programowania za pomocą poznanych kodów sprawiał dzieciom dużo radości, wymyślanie przebiegu trasy również, ale jej rysowanie przysporzyło niektórym sporo kłopotów. Okazało się jednak, że praktyka czyni mistrza...

  • Uwaga! Ozoboty na trasie.

    Pierwszaki rozpoczęły przygodę z Ozobotami - małymi robotami, które odpowiednio zaprogramowane, pokonają każdą trasę, zmieniając kolory i kierunki. Dzieci uczyły się obsługi Ozobotów i zasad budowania tras z gotowych puzzli. Okazało się, że wytyczanie bezpiecznej drogi wymaga właściwego doboru elementów i odpowiednich kodów, na które roboty reagują ruchem. Satysfakcja i radość z udanej konstrukcji - bezcenna!

  • Poznajemy GrenlandiÄ™


    Uczniowie klasy IIIa ostatnio przeczytali i omawiali na zajęciach lekturę pt."Anaruk, chłopiec z Grenlandii". Książka bardzo zaciekawiła uczniów i stała się pretekstem do jeszcze lepszego poznania Grenlandii. Każdy z uczniów miał możliwość na lekcji informatyki wyszukania najciekawszych informacji na temat tego miejsca i przygotowania krótkiej notatki. Wszyscy byli bardzo zainteresowani zwłaszcza zwierzętami zamieszkującymi to terytorium. Następnie dzięki użyciu gogli VRz programu Laboratoria Przyszłości, każdy uczeń mógł przenieść się do tej bezkresnej krainy, jaką jest Grenlandia.  

  • Konstruowanie z tabletem

    Przygoda z klockami Lego Spike Essential trwa nadal - tym razem jednak, uczniowie IA skorzystali z aplikacji Spike na tabletach, co znacznie ułatwiło budowanie i programowanie robotów. Dzieci uczyły się prawidłowej obsługi tabletów i łączenia swoich konstrukcji z siecią poprzez Bluetooth. Dodatkową atrakcją i wyzwaniem dla uczestników koła była pełna dowolność w wyborze instrukcji robota oraz jego modyfikacji - fantazja dzieci nie zna granic, to pewne!

  • Nagrywać każdy może...

    Okazało się, że z klockami Lego Education Spike i aplikacją Spike jest o wiele więcej edukacyjnej zabawy, niż mogłoby się wydawać. Uczestnicy koła zainteresowań "Kreatywny technik" doskonale znają już instrukcje budowania i ćwiczenia z kodowania dostępne w aplikacji, świetnie radzą sobie też z modyfikacją ułożonych konstrukcji oraz programowaniem ruchów swoich robotów lego. Ostatnio nauczyli się również wykorzystywaćwłasne dźwiękipodczas programowania. Skąd te dźwięki? Sami je nagrali! Tak rozśpiewanych i wesołych zajęć jeszcze nie było...

  • "Zaczarowana zagroda" SkriKit


    Uczniowie z klasy IIa zamienili się w architektów. Lektura "Zaczarowana zagroda" stała się inspiracją do tworzenia i wykorzystania klocków SkriKit z programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci stworzyły z wytłaczanek stado pingwinków. Wśród nich pojawił się również główny bohater - pingwinek Elegancik. Następnie uczniowie zostali podzieleni na grupy i stworzyli własne "zaczarowane zagrody" dla swoich ptaków nielotów. Niektóre pingwinki nadal próbowały tajnym sposobem uciec z zagrody. Każda zagroda była inna i za razem wyjątkowa.

  • H jak huÅ›tawka

    Mali technicy z klasy Ia poznali niedawno literę H - H jak huśtawka, więc dla utrwalenia ortografii zbudowali dwa różne modele huśtawek z klocków Lego Education Spike   zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości oraz tworzyli "huśtawkowe" historie. Współpracowali programując obroty do przodu i do tyłu oraz w lewo i w prawo, planując przerwy oraz ilość i prędkość obrotów. Huśtawkowe konstruowanie było też dobrą okazją do rozmowy o bezpieczeństwie na placu zabaw.

  • Lego konstrukcje

    Zabawa i nauka w jednym - to lubimy najbardziej! Uczniowie Ia rozpoczęli na kole zainteresowań przygodę z klockami Lego Spike Education zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dzieci zapoznały się z zestawem i zasadami użytkowania i przystąpiły do konstruowania wybranych modeli według dostępnych instrukcji. Jaskiniowe auto biło rekordy popularności. Oprócz budowania, nasi mali technicy spróbowali też sił w programowaniu swoich maszyn - ależ to były emocjonujące zajęcia!

  • W goglach przez Å›wiat

    Uczestnicy koła zainteresowań "Kreatywny technik" kolejny raz obserwowali świat za pomocą gogli VRzakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Tym razem, poznali i wykorzystali nową funkcję wirtualnych okularów - skanowanie kodów QR. Dzięki temu zwiedzili Polskę i wiele innych krajów, podziwiając i omawiając sztukę uliczną (w tym graffiti) i cuda architektury - mosty.

  • Biologiczny zawrót gÅ‚owy

    Ostatnie tygodnie obfitowały w szereg wydarzeń o charakterze przyrodniczo – biologicznym. Klasa 4a i 6a uczestniczyły w zajęciach edukacyjnych w płockim Ogrodzie Zoologicznym pn. Zwierzęce kreacje. Dotknąć jeża, jaszczurki, gigantycznego ślimaka czy węża – bezcenne! Poznać ich pokrycie ciała – ciekawe! Uczniowie klas 5a i 5s wykonali samodzielnie wspaniałe modele komórek (roślinnych, zwierzęcych czy bakteryjnych).

  • Laboratoria PrzyszÅ‚oÅ›ci na zajÄ™ciach bibliotecznych

    W piątkowy poranek 1 grudnia 2023 roku uczniowie klasy VA  mieli okazję dowiedzieć się jakie są zgubne skutki używania Internetu. Uczestnicy zajęć  poznali sposoby spędzania wolnego czasu poza siecią.
    Uczestniczyli w zajęciach profilaktycznych w Bibliotece dla dzieci im. Wandy Chotomskiej, ale także próbowali sił w roli fotografa. Aparat, zakupiony w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości, sprawdził się znakomicie.  

  • Podróż w nieznane

    Dzięki okularom VR zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości dzieci z Ia odbyły podróż w niezwykłe zakamarki naszej planety i przestrzeni kosmicznej. Na początku zapoznały się z dostępnym sprzętem i nauczyły się jego podstawowej obsługi, następnie w praktyce sprawdziły możliwości gogli 3D. W trójwymiarze oglądały Układ Słoneczny, lasy jesienią w różnych częściach świata, a nawet antyczne piramidy. Wirtualna wycieczka do tak odległych miejsc w czasie i przestrzeni oraz efekt 360o dostarczyły wielu wrażeń. Świat był na wyciągnięcie ręki!

  • Laboratoria PrzyszÅ‚oÅ›ci w projekcie "MÅ‚odzi, zdolni z pasjÄ…"

    Dnia 21 listopada uczniowie klasy IV A i III A odwiedzili egzotyczne miejsca takie jak bazar w Jordanii czy w Wietnamie. Można się było porozglądać dookoła, zajrzeć co mają w koszach uliczni sprzedawcy. Uczniowie dojrzeli nawet imbir i czosnek. A to wszystko dzięki goglom VR, które nasza szkoła dostała dzięki ministerialnemu programowi. To była dobra zabawa i jednocześnie nauka!

Organ Prowadzący 

Gmina Miasto PÅ‚ock

Organ sprawujący nadzór pedagogiczny

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Back to top